poniedziałek, 25 października 2010

Dzień pierwszy w Ankarze, Turcja 25.10.2010

Po wyczerpującej dwunastogodzinnej podróży przez Frankfurt i Monachium dotarłyśmy w końcu do stolicy Turcji - Ankary. Na lotnisku powitali nas nasi opiekunowie i zawieźli nas do hotelu.

Nasi opiekunowie i uczniowie z tureckiej szkoły
Następnego dnia rano udałyśmy się z wizytą do szkoły podstawowej Elmadag Fatih Ilkogretim Okulu, gdzie zapoznałyśmy się z lokalną społecznością, sposobem nauczania i pracą dzieci w szkole.
Przed budynkiem szkoły

Uczniowie tureccy
Klasa lekcyjna
Szkoła poczynając od położenia, sal lekcyjnych i pomocy naukowych diametralnie różni się od pracy w naszym kraju. Ujęła nas ich serdeczność i spontaniczny sposób bycia. Widok z sal lekcyjnych na góry - godny pozazdroszczenia.

Pokaz tańca

Mieliśmy przyjemność zjeść lunch w towarzystwie burmistrza, podczas którego spróbowałyśmy regionalnej kuchni. (Nie miałyśmy odwagi spróbować mleka serwowanego jako "specjał" do lunchu).

Po lunchu nauczyciele i uczniowie zaprezentowali nam taniec ludowy.

Widok z kolejki

Po lunchu - krótka wycieczka po Ankarze. Zwiedziłyśmy oceanarium i miałyśmy okazję podziwiać Ankarę z lotu ptaka (czytaj kolejka górska nad miastem).

Obecnie czekamy na kolację i korzystamy z nader dobrego transferu :)